Hoe ziet een cursus zwangerschapsyoga eruit?

De basis voor zwangerschapsyoga is hatha yoga met vloeiende yogahoudingen, ademoefeningen, meditatie en mindfulness. De nadruk ligt op oefeningen voor je bekken, de bekkenbodem, de rug en de schouders. 

Ook leer je hoe specifieke bewegingen, ademtechnieken en lichaamsbewustzijn je kan ondersteunen tijdens het geboorteproces. Na de bevalling zul je nog veel hebben aan alles wat je geleerd hebt tijdens de zwangerschapsyoga.

 

Mijn specialisatie is individuele zwangerschapsyoga en begeleiding met aandacht. Ook een partnerles behoort tot de mogelijkheden.

 

Een les zwangerschapsyoga duurt 75 minuten. Aan het begin is er aandacht en tijd voor het uitwisselen van nieuws of bijzonderheden. De les bestaat vervolgens uit een aantal onderdelen die op een natuurlijke wijze in elkaar overlopen:

  • yogaoefeningen speciaal gericht op de zwangerschap;
  • ademoefeningen;
  • oefeningen en informatie gericht op de bevalling;
  • ontspannings- en mindfulness oefeningen.

Praktische informatie

Op elk moment in de zwangerschap kun je beginnen met zwangerschapsyoga. Maar het meest praktisch en gebruikelijk is de periode na de 15e week van je zwangerschap. 

Locatie: Wenters Sports Club, Haitsma Mulierweg 22-24 Winterswijk

Voor meer informatie of het volgen van een proefles kun je een mail sturen naar info@corinneembsen.nl.